6 Mitos Terhebat Mengenai Period Yang Selalu Kita Dengar

by - May 26, 2018

Mungkin ada sebahagian daripada wanita jarang mendengar tentang 6 mitos terhebat mengenai period ni.. tapi kalau wanita jarang mendengar apatah lagi lelaki ye tak? hehehe. Namun kalau di google 6 mitos ini adalah antara mitos yang biasa kita dengar.

Jangan Basuh Rambut Bila Datang Period

Jangan Basuh Rambut Ketika Period

Jangan basuh rambut bila datang period adalah kisah dongeng zaman dahulukala, dan diharapkan kita tidak mengamalkannya. Tiada masalah pun untuk membasuh rambut ketika datang period.


Senang Dapat Batuk Dan Selesema Jika Minum Ais!

Senang Dapat Batuk dan selesema ketika period jika minum ais

Senang dapat batuk dan selesema jika minum ais.. hakikatnya minum ais atau air sejuk tiada kaitan untuk mendapat selesema walau tidak period sekalipun.


Bila Period Tidak Boleh Berenang

Bila period tidak boleh berenang
Bila period tidak boleh pergi berenang.. hakikatnya tiada sebab untuk tidak pergi swimming kalau hobi anda memang swimming atau memang suka sangat swimming. Dengan pemakaian yang sesuai, segala macam aktiviti boleh dilakukan ketika period.


Bersenam Tidak Elok Ketika Period

Bersenam tidak elok ketika period
Bersenam tidak elok ketika period.. hakikatnya senaman bagus untuk anda. Lebih-lebih lagi kalau ada period cramps. Senaman sangat membantu. Gunakan pakaian yang sesuai untuk ersenam ketika period.


Tidak Boleh Mengandung Kalau Sedang Period

Tidak boleh mengandung jka sedang period
Tidak boleh mengandung kalau sedang period... hakikatnya ada kemungkinan ovulasi berlaku ketika period datang. Anda boleh mengandung walau sedang datang period.


Masa Period Wanita Selalu Moody

Wanita jadi moody dan senang marah bila period
Masa period wanita selalu moody dan senang marah.. namun kebanyakkan wanita (bukan semua) mengalami satu sindrom yang dinamakan PMS. Tapi bukan semua simptom-simptom PMS hanya moody dan senang marah.

Dalam 6 Mitos Terhebat ini yang mana sering korang dengar? Apa yang pasti setiap kali datang period ada satu keadaan yang mana ada sesetengah wanita berguling-guling menahannya. Sakit kerana senggugut!

Ada sesiapa tidak pernah mengalami sakit senggugut? Jom baca bagaimana cara untuk merawat senggugut disini --> Cara Merawat Senggugut Yang Berkesan






You May Also Like

0 comments

Terima kasih atas komen.. ^___^